ראה"מ: "אונר"א היא לא הפתרון; היא חלק מהבעיה"

חדשות קול חי No Comments on ראה"מ: "אונר"א היא לא הפתרון; היא חלק מהבעיה"

ראש הממשלה נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בסקירת מצב הלחימה בעזה: "עד היום מיטטנו 17 מתוך 24 גדודים. רוב הגדודים שנשארו הם בדרום הרצועה וברפיח, ונטפל גם בהם. נדרש גם ניטרול התת-קרקע, כפי שכוחותינו עושים בשיטתיות בח'אן יונס". לגבי עסקה: "לא נסכים לכל עסקה, ולא בכל מחיר". על היחסים עם ארה"ב: "אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו"

צילום: דוברות ראש הממשלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב: "ישראל היא מדינה ריבונית. אנחנו מעריכים מאוד את התמיכה שקיבלנו מממשל ביידן מאז פרוץ המלחמה: תמיכה בחימושים, תמיכה במוסדות בינלאומיים, בשליחת כוחות למרחב ועוד. אין זה אומר שאין בינינו חילוקי דעות, אבל עד היום הצלחנו להתגבר עליהם בהחלטות נחושות ושקולות.

אני רוצה להגיד לכם משהו מהניסיון שלי: יש כאלה שאומרים ״כן״ לכל דבר, במקומות שחייבים להגיד ״לא״. הם מקבלים מחיאות כפיים מהקהילה הבינלאומית, אבל מסכנים את הביטחון הלאומי שלנו. ויש כאלה שאומרים ״לא״ לכל דבר, מקבלים מחיאות כפיים בבית, אבל גם הם מסכנים אינטרסים חיוניים. אני מבקש להגיד לכם משהו מניסיוני: החוכמה היא לדעת איך לנווט – להגיד ״כן״ כשאפשר, ולהגיד ״לא״ כשצריך.

אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה״ב והקהילה הבינלאומית, תוך עמידה איתנה על האינטרסים הלאומיים שלנו. ברוך ה׳, אני עושה זאת כמה שנים.

כמדינה ריבונית שנלחמת על קיומה ועתידה, את ההחלטות שלנו אנחנו מקבלים בעצמנו, גם באותם מקרים שבהם אין הסכמה עם ידידינו האמריקנים.

אני רוצה להבהיר את המדיניות שלנו – היעד ההכרחי הוא קודם כל חיסול החמאס. כדי להשיג את היעד הזה דרושים שלושה דברים:

ראשית, נדרש מיטוט הגדודים של החמאס. עד היום מיטטנו 17 מתוך 24 גדודים. רוב הגדודים שנשארו הם בדרום הרצועה וברפיח, ונטפל גם בהם.

שנית, נדרשות פעולות טיהור לאחר מיטוט הגדודים, כפי שכוחותינו עושים בנחישות בפשיטות תקיפות מאוד בצפון הרצועה ובמרכזה.

שלישית, נדרש ניטרול התת-קרקע, כפי שכוחותינו עושים בשיטתיות בח'אן יונס, ועושים בכל חלקי הרצועה, וזה דורש עוד זמן.

אנחנו לא נסיים את המלחמה לפני שנשלים את כל יעדיה: חיסול החמאס, השבת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל.

המאמצים לשחרור חטופינו נמשכים כל העת. כפי שהדגשתי גם בקבינט הרחב – לא נסכים לכל עסקה, ולא בכל מחיר. הרבה דברים שנאמרים בתקשורת כאילו הסכמנו להם, כגון מה שקשור בשחרור מחבלים, אנחנו פשוט לא נסכים להם.

בימים האחרונים חשפנו לעולם שאונר״א משתפת פעולה עם החמאס, ושחלק מאנשיה אף השתתפו במעשי הטבח והחטיפה של ה-7 באוקטובר. זה רק מחזק את מה שידענו כבר הרבה זמן – שאונר״א היא לא חלק מהפתרון, אונר"א היא חלק מהבעיה. הגיע הזמן להתחיל את תהליך ההחלפה של אונר״א בגופים אחרים שאינם נגועים בתמיכה בטרור", דברי ראש הממשלה נתניהו.



0 תגובות